Här bor viÖversiktFörvaltningMedlemsserviceOrdning & redaFöreningsstämmanFelanmälanKontaktMäklarinformationAktuelltKulturklubben (LKK)Sök
Medlemsservice
Barnvagnsrum
Boulebana
Bredband och fast telefoni
Cykelrum
Däcksförvaring
Flaggning
Garage
Gatuparkering
Gemensam el
Hjärtstartare
Kabel-tv
Parken
Poolen
Porttelefoni
Samlingslokalen Körsbäret
Skyddsrum
Soprum
Tvättstugor
Vinkällare
Övernattningslägenheter
Föreningen har sedan juni 2022 övergått till gemensam el. I korthet innebär det att föreningen har ett gemensamt elavtal och att medlemmarna debiteras för elförbrukningen i sin lägenhet. För merparten av föreningens medlemmar innebär det en betydligt lägre elkostnad än tidigare.

Boende debiteras per förbrukad kWh, inga ytterligare avgifter (t ex nätavgift eller skatter) tillkommer.  Ett visst påslag görs för administrativa kostnader, för att täcka den gjorda investeringen samt för att kompensera för eventuella kraftiga prissvängningar.  

Debiteringen sker kvartalsvis i efterskott via månadsavierna från föreningens ekonomiska förvaltare, HSB, så att medlemmen betalar föregående kvartals elförbrukning tillsammans med månadsavgiften för den första månaden i kvartalet.

Vid en eventuell lägenhetsförsäljning/överlåtelse debiteras elen per automatik den nya lägenhetsinnehavaren från och med tillträdesdatumet. Avflyttande debiteras separat för elförbrukningen innan tillträdesdatumet.


Vad händer vid strömavbrott?
Ellevio är nätägare, och ansvarar för att föreningens el levereras fram till föreningen. Vid omfattande strömavbrott finns ytterligare information om strömavbrottet på https://avbrottskarta.ellevio.se/.

Är det ett lokalt strömavbrott, dvs bara i er lägenhet, hanterar ni det som tidigare. Se sidan Felanmälan.
Brf Liljeholmsberget, Katrinebergsbacken 28 nb, 117 61 Stockholm • tel 08-190296 • www.liljeholmsberget.seinfo@liljeholmsberget.se
Provided by Avima