För ekonomisk förvaltning svarar HSB Stockholm. Använd i första hand: • formuläret https://www.hsb.se/stockholm/om-hsb/kontakt/kontakt/. • inloggning med bank-id på https://hsb.se/, där du sedan lägger ett ärende. I undantagsfall kan även följande kontaktvägar användas: • e-post, service.stockholm@hsb.se. • telefon, 010-442 11 00 (vardagar 8.00-16.30) • post:
Brf Liljeholmsberget c/o HSB Stockholm Box 1385 171 22 Solna
Fakturaadress
BRF Liljeholmsberget ref. nr. 99-2837-000 FE 391 838 73 FRÖSÖN
HSB Stockholm aviserar och tar in medlemmarnas avgifter och hyror för garage och lokaler, även från externa hyresgäster såsom Förskolan Katrineberg.
OBS! HSB Stockholm ansvarar även för indrivning av utebliven betalning. Efter förfallodagen (normalt den sista i månaden) skickas en påminnelse till den som har missat att betala. Om betalning efter påminnelse uteblir, skickas ärendet till inkasso. Vid påminnelse är det alltså viktigt att reagera direkt. Betala omedelbart om det är fråga om glömska. Och ta kontakt med HSB Stockholm direkt om något missförstånd behöver redas ut.
Det är bekvämt att betala avgifter till föreningen via autogiro eller e-faktura.
Om du har en digital brevlåda hos Kivra kommer du per automatik att få dina avier dit. För att ansluta dig till Kivra registrerar du dig på www.kivra.com eller laddar ner deras app.
På www.hsb.se/stockholm kan du läsa mer om våra betalsätt och hur du ansluter dig.
Mäklare, hyresgäster och medlemmar är alla välkomna att kontakta HSB Stockholm.
För daglig fastighetsskötsel och för teknisk förvaltning har föreningen avtal med Rubin Facilitetsservice. Timo Karjalainen eller någon annan representant för Rubin är på vardagar verksam i området på deltid. Det är till Rubin felanmälningar ska göras.
Felanmälan kan göras på två sätt, antingen på Rubins hemsida (huvudalternativet) eller per telefon (vid brådskande ärenden och/eller om du saknar internet). • När du har gått in på Rubins hemsida klickar du på Felanmälan. Då kommer du till ett formulär som du fyller i så fullständigt som möjligt. • På vardagar kl 7.30–16.00 kan felanmälan också göras på telefon 08-744 26 01. Vid akuta ärenden under övrig tid använder du journumret 08-25 66 62. Utanför arbetstid får omedelbar hjälp tillkallas endast för skador och fel som innebär fara för personer eller för föreningens fastighet.
OBS! Vid anlitande av fastighetsskötare eller jour för fel, som enligt stadgarna åvilar medlem, debiteras medlem kostnaden. Grundtaxan 2025 för jourutryckning är 3 716 kronor.