Bortsett från allvarligare fel på hissar, portlås, garageportar, bredband och kabel-tv ska felanmälan göras till Rubin Facilitetsservice som ansvarar för vår fastighetsskötsel. Felanmälan kan göras på två sätt, antingen på Rubins hemsida (huvudalternativet) eller per telefon (vid brådskande ärenden och/eller om du saknar internet). • När du har gått in på Rubins hemsida klickar du på Felanmälan. Då kommer du till ett formulär som du fyller i så fullständigt som möjligt. • På vardagar kl 7.30–16.00 kan felanmälan göras på telefon 08-744 26 01. Vid akuta ärenden under övrig tid använder du journumret 08-25 66 62.
Utanför arbetstid får omedelbar hjälp tillkallas endast för skador och fel som innebär fara för personer eller för föreningens fastighet.
OBS! Vid anlitande av fastighetsskötare eller jour för fel, som enligt stadgarna åvilar medlem, debiteras medlem kostnaden. Grundtaxan 2025 för jourutryckning är 3 716 kronor.
Fel på hiss anmäls till Norra Hiss, tel 018-30 40 22 (dygnet runt). För ej akuta ärenden, använd https://www.norrahiss.se/kontakt/felanmalan.
Fel på garageport anmäls till Torverk, telefon 08-611 88 32 (dygnet runt).
Fel eller störningar på bredband anmäls till Ownit, telefon 08-525 073 00 (mån–fre 9–18, lör–sön 10–14) eller https://ownit.se/minasidor.
Fel eller störningar på kabel-tv anmäls till Telenor, telefon 020‑22 22 22 (8–18)
Ring polisen i första hand, om du upplever fara eller hot i vårt område.