Bortsett från allvarligare fel på hissar, portlås, garageportar, bredband och kabel-tv ska felanmälan göras till Rubin Facilitetsservice som ansvarar för vår fastighetsskötsel. Felanmälan kan göras på två sätt, antingen på Rubins hemsida (huvudalternativet) eller per telefon (vid brådskande ärenden och/eller om du saknar internet). • När du har gått in på Rubins hemsida klickar du på Felanmälan/kontakt till höger. Då kommer du till ett formulär som du fyller i så fullständigt som möjligt. • På vardagar kl 7.30–16.00 kan felanmälan göras på telefon 08-744 26 01. Vid akuta ärenden under övrig tid använder du journumret 08-25 66 62. Här hittar du Rubins priser och villkor för lägenhetsreparationer hos medlemmar, inklusive regler för rot/rutavdrag.
Fel på hiss anmäls till Hissgruppen, telefon 08-21 33 00 (dygnet runt).
Fel på garageport anmäls till Torverk, telefon 08-611 88 32 (dygnet runt).
Fel eller störningar på bredband anmäls till Ownit, telefon 08-525 073 00 (mån–fre 8–22, lör–sön 10–19)
Fel eller störningar på kabel-tv anmäls till Telenor, telefon 020‑22 22 22 (8–18)
Ring polisen i första hand, om du upplever fara eller hot i vårt område.
OBS! Vid anlitande av fastighetsskötare eller jour för fel, som enligt stadgarna åvilar medlem, debiteras medlem kostnaden. Grundtaxan 2024 för jourutryckning är 3 588 kronor.